Пам`ятка для батьків майбутніх першокласників

У 6 – 7 річної дитини формуються мозкові механізми, що дозволяють їй бути успішною у навчанні.
Правило 1
Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Сам початок шкільного життя вважається стресом для шестирічних дітей. Щоб уникнути проблем із здоров`ям, перевтомою дітям потрібно більше бувати на свіжому повітрі, відпочивати. Тому, якщо Ви вирішили відвідувати позашкільні установи, зробіть це за рік до початку навчання або із другого класу.
Правило 2
Пам’ятайте, що 6-7 річна дитина може концентрувати увагу не більш як на 10 – 15 хв. Тому, виконуючи домашнє завдання, кожні 10 – 15 хвилин необхідно робити перерву.
Правило 3
Заняття, що вимагають значного зорового навантаження (комп’ютер, телевізор і т.д.), мають тривати не більше години на день – так вважають лікарі-офтальмологи й невропатологи в усіх країнах світу.
Правило 4
Протягом першого року навчання Ваша дитина потребує підтримки і похвали. Постійними докорами, зауваженнями Ви виховаєте невпевнену у собі людину із заниженою самооцінкою.
Шкільна форма і її вибір
Шкільна форма є обов`язковим атрибутом у більшості шкіл. Хоча навколо неї в останні десятиліття точиться багато суперечок. Школи самостійно визначають її колір і фасон. Батькам потрібно звернути увагу на ряд моментів при її виборі, а саме:
- пам’ятайте, що дитині повинно бути комфортно в шкільній формі, вона не повинна сковувати її рухи і пригнічувати природну активність. Будь-який дискомфорт, викликаний одягом, може негативно відбиватися на його самопочутті та успіхах. Обов’язково простежте, щоб елементи одягу не були вузькими і не здавлювали тіло. У період активного росту це дуже важливо.
- ретельно вивчіть матеріал, з якого зшитий одяг, а також огляньте якість швів. Прослідкуйте, щоб кількість синтетики в тканинах було не надто великою. Зверніть увагу на бірку, на якій позначена інформація про склад матеріалів і режими догляду, на ній має бути зазначено, що форму можна прати, а також прасувати при температурі 150 градусів і вище. Не купуйте костюми, яким необхідна хімчистка.
- добре, якщо у піджака під підкладкою є вставки в області кишень і на бортах. Вони потрібні для того, щоб запобігти витягуванню піджака, що дозволяє довше зберегти його форму.
- одяг рекомендується міняти протягом тижня, тому варто придбати ще і джемпер або жилет , які можна було б чергувати. Крім того, потрібно враховувати, що дитина буде ходити в ній весь навчальний рік і у випадку, якщо якийсь елемент одягу буде зіпсований, у вас повинна знайтися йому заміна.
- вибирайте форму з дитиною, адже, перш за все, ви купуєте одяг для неї і вона повинна їй подобатися.
Фрази, які потрібно говорити дітям

Фрази, які потрібно говорити дітям
Покажіть дитині, що вірите в неї:
«Я тобі довіряю».
«Я в тебе вірю».
«Я поважаю твоє рішення».
«Це непросто, але ти зможеш».
«Ти робиш правильно».
«Ти все правильно розумієш».
«Як тобі це вдалося?»
«Навчи мене. Як це в тебе виходить?».
«Ти робиш це краще, ніж я».
«У тебе виходить це краще, ніж у мене».
«Я в тебе вірю».
«Я поважаю твоє рішення».
«Це непросто, але ти зможеш».
«Ти робиш правильно».
«Ти все правильно розумієш».
«Як тобі це вдалося?»
«Навчи мене. Як це в тебе виходить?».
«Ти робиш це краще, ніж я».
«У тебе виходить це краще, ніж у мене».
Зверніть увагу на зусилля і старання дитини:
«Я бачу, ти доклав чимало зусиль».
«Я бачу, як ти старався».
«Виходить дуже добре!»
«Можу уявити, скільки часу на це пішло!»
«Уявляю, як довго ти намагався, щоб це вийшло!»
«Твої старання дають гарний результат!»
«Ти добряче потрудився над цим – і результат чудовий!»
«Я бачу, як ти старався».
«Виходить дуже добре!»
«Можу уявити, скільки часу на це пішло!»
«Уявляю, як довго ти намагався, щоб це вийшло!»
«Твої старання дають гарний результат!»
«Ти добряче потрудився над цим – і результат чудовий!»
Подякуйте за час, проведений разом:
«Я дуже ціную час, який ми з тобою проводимо разом».
«Я з нетерпінням чекаю, коли ми зможемо знову пограти завтра».
«З тобою дуже цікаво».
«Мені дуже сподобалося, як ми пограли».
«Я рада, що ти вдома».
«З тобою дуже цікаво і приємно грати».
«Я з нетерпінням чекаю, коли ми зможемо знову пограти завтра».
«З тобою дуже цікаво».
«Мені дуже сподобалося, як ми пограли».
«Я рада, що ти вдома».
«З тобою дуже цікаво і приємно грати».
Допоможіть дитині самій оцінити свій результат:
«Що ти думаєш про це?»
«Уявляю, як тобі самому приємно!»
«Що тобі самому тут найбільше подобається?»
«А як ти сам думаєш?»
«А що ти сам про це думаєш?»
«А як тобі здається?»
«А тобі самому як би хотілося?»
«Уявляю, як тобі самому приємно!»
«Що тобі самому тут найбільше подобається?»
«А як ти сам думаєш?»
«А що ти сам про це думаєш?»
«А як тобі здається?»
«А тобі самому як би хотілося?»
Дякуйте дитині за допомогу та внесок:
«Щиро дякую тобі за те, що ти … (за конкретну справу)».
«Спасибі за те, що ти зробив».
«Спасибі за твоє розуміння».
«Щиро дякую за твою допомогу».
«Ти мені дуже допомагаєш, дякую!»
«Завдяки тобі я закінчила цю роботу швидше».
«Завдяки тобі у нас тепер так чисто».
«Спасибі за те, що ти зробив».
«Спасибі за твоє розуміння».
«Щиро дякую за твою допомогу».
«Ти мені дуже допомагаєш, дякую!»
«Завдяки тобі я закінчила цю роботу швидше».
«Завдяки тобі у нас тепер так чисто».
Скажіть про те, що бачите:
«Ого! Кімната чиста!»
«Дивись-но! Постіль застелена!»
«Які яскраві фарби ти береш!»
«Я бачу, ти дуже постарався!»
«Бачу, що ти сам прибрав зі столу!»
«Дивись-но! Постіль застелена!»
«Які яскраві фарби ти береш!»
«Я бачу, ти дуже постарався!»
«Бачу, що ти сам прибрав зі столу!»
Змалюйте свої відчуття:
«Я дуже люблю вчитися і гратися з тобою».
«Радію, коли ти вдома».
«Я відчуваю, що ми з тобою як одна команда».
«Мені дуже приємно, коли ти так говориш».
«Я така щаслива, що ти у нас є».
«Мені дуже приємно, коли ти мені допомагаєш».
«Радію, коли ти вдома».
«Я відчуваю, що ми з тобою як одна команда».
«Мені дуже приємно, коли ти так говориш».
«Я така щаслива, що ти у нас є».
«Мені дуже приємно, коли ти мені допомагаєш».
За матеріалами: Весела абетка
яК ЗАОХОТИТИ ДИТИНУ ДО НАВЧАННЯ?

Настав час, коли маленьких школяриків треба мотивувати до навчання. Хочете заохотити дитину навчатися в цікавий спосіб? Не знаєте, що таке вигадати, коли на прохання: «Давай ще почитаємо!», у відповідь чути: «Я так втомився… Мені щось так не хочеться»… Пропонуємо 8 мотиваційних порад для натхнення.
1. Запитайте у дитини, що їй подобається та цікавить, і що стоїть на заваді зробити те чи інше заняття. Будьте готові приділити достатньо часу, щоб вислухати її до кінця. Нехай дитина розповість, що в школі найцікавіше. Зверніть на це увагу.
2. Проведіть так званий аукціон. Придбайте із шкільного приладдя: ручки, олівці, листівки, наклейки чи зошити з малюнками відомих і популярних серед дітей мультфільмів. Запросіть однокласників вашої дитини на ігровий «аукціон», на якому діти, використовуючи іграшкові гроші, зможуть брати участь в торгах і купувати ті речі, які найбільше сподобалися, щоб потім наповнити ними свій шкільний рюкзак.
3. Ознайомтеся з навчальною програмою вашої дитини, рекомендованим списком літератури, який потрібно прочитати, цікавими темами, що будуть вивчати на уроках. Дізнайтеся: можливо, деякі художні твори було адаптовано кінематографами або шкільні предмети представлені в програмах на телебаченні чи в інтернеті. Придумайте розваги, як доповнення, до основного навчання дитини.
4. Використовуйте спеціальну дошку або двері холодильника, щоби поставити дитині запитання чи записати щось підбадьорливе і надихаюче про навчання, подію у школі. У будь-який час ваша дитина може написати відповідь, висловивши свої почуття, побоювання та хвилювання.
5. Подбайте про інтер'єр дитячої кімнати. Нові образи стимулюють дітей, чому б вам не оновити оформлення кімнати вашого учня? Змініть дизайн кімнати, прикрасьте робоче місце пізнавальними наклейками на стіні, новим календарем або журнальним плакатом з улюбленими музикантами.
6. Сприяйте позитивному настрою. Згадайте про шкільні досягнення дитини в минулому навчальному році: високі оцінки, перемоги на конкурсах, олімпіадах або медалі за перемогу на спортивних змаганнях. Сконцентруйте свою увагу на попередніх досягненнях, щоб пробудити бажання досягти успіху в цьому навчальному році.
7. Створіть «дерево досягнень». Намалюйте на аркуші ватману дерево з численними коричневими гілками і виріжте жменьку «листя» з кольорового паперу. Щоразу, коли дитина буде відчувати, що в процесі навчання вона чогось досягла, наприклад, успішно виступила на репетиції чи змогла вирішити складну геометричну задачу, отримала добру оцінку, вона може записати це на листочок і прикріпити на дерево. Згодом дерево буде схоже на вражаючу густу, пишну крону!
8. Не втомлюйтеся повторювати: «Намагайся щодня дізнаватися щось нове! І пам'ятай: кожен твій день неповторний!»
За матеріалами dc.lviv.u
Немає коментарів:
Дописати коментар